Cerita Nabi Ibrahim dan Mukjizat yang Diterima

KISAH ABRAHAM Gov; Tanda-tanda genggaman jari melepaskan susu, menghidupkan burung dari keajaiban, keajaiban makhluk dibakar hidup-hidup, mukjizat kawanan nyamuk
-------


Abraham adalah anak Tarih} {Azar adalah Tahur adalah Saruj adalah kasar, adalah Falij adalah Aaabir adalah Syalih adalah Arfakhsyad adalah Saam adalah Nuh AS
telah dilahirkan di sebuah tempat bernama abiabiz "Faddam A'ram" dalam Empayar Babylon diperintah oleh seorang yang kejam bernama Nimrod adalah Kan'aan. Sebelum itu beliau dilahirkan di huru-hara. Ini kerana Nimrod bahawa bayi yang akan lahir itu mempunyai tanda, dan bayi akan membesar dan mengambil takhta. Di bawah sifat manusia untuk menjadi terhadapnya, adalah bahawa dia percaya agama untuk membawa kepada satu Tuhan dan kemusnahan terhadap berhala batu. Individu juga akan menjadi penyebab Raja Namrud mati dengan cara yang dahsyat. Jadi Nimrod mempunyai semua bayi di bandar ini telah diarahkan dilahirkan maut manakala lelaki dan wanita telah dipisahkan selama setahun.
MIRACLE CAP JARI MENGELUARKAN SUSU
Walaupun dalam keadaan takut adalah, adalah kehendak Allah, berlaku. Azar adalah wanita hamil tetapi tidak menunjukkan tanda-tanda kehamilan. Satu hari dia terasa seperti masa untuk melahirkan telah datang dan menyedari jika diketahui Nimrod yang zalim pasti bahawa dia dan anaknya akan dibunuh. Dalam ketakutan, ibu kepada Abraham memberikan US-tersembunyi dan kelahiran di dalam gua. Beliau kemudian menyertai batu-batu kecil di dalam mulut bayi dan meninggalkan dia sendirian. Seminggu kemudian, dia dan suaminya terkejut di dalam gua dan telah Abraham Amerika Syarikat masih dilihat hidup. Dalam minggu ini menghisap bayi itu slot jarinya susu dan makanan berkhasiat lain. adalah semasa badan Abraham 15 bulan berkembang dengan pesat sebagai kanak-kanak berusia dua tahun. Dan kedua-dua ibu bapanya berani dia kembali ke rumah mereka.
ABRAHAM, FIND US Malah, ALLAH, CREATOR BAPA Idol
Pada zaman nabi Ibrahim, ramai orang di Mesopotamia ibadat agama politeistik lebih daripada satu Allah dan paganisme memeluk. Atau dewa bulan Sin adalah antara rakan yang paling penting. Bintang, bulan dan matahari adalah matlamat utama ibadat dan dengan itu Astronomi adalah satu bidang yang sangat penting. Sebagai anak Abraham sering US melihat bapanya membuat patung-patung, dan beliau cuba untuk mencari kebenaran agama oleh profesion keluarga.
Dalam Al-Quran surah al-Anaam (ayat 76-78) menceritakan usahanya mencari kebenaran. Pada waktu malam, kegelapan, dia melihat sebuah bintang (berkilat), maka dia berkata: "Inikah Tuhanku?" Kemudian apabila bintang itu terbenam, dia berkata: "Saya tidak suka kepada yang ditetapkan." Kemudian, apabila moon (kebangkitan) melihat hal itu, ia berkata: "Inikah Tuhanku?" Kemudian apabila bintang itu terbenam, dia berkata: "Demi Allah, jika saya tidak membimbing saya, saya pasti akan berada di bawah salah". Kemudian apabila dia melihat matahari terbit (kebangkitan), dia berkata: "Inikah Tuhanku? Ini lebih besar". Selepas matahari terbenam, dia berkata: "Wahai kaumku, I (bersalah) apa yang kamu sekutukan (dengan Allah)!". Ini adalah kuasa logik, yang telah dianugerahkan kepada mereka di syurga agama penyembahan umat-Nya percaya kepada Allah dan menerima kebenaran, melihat tanda Tuhan.
Semasa remajanya Nabi Ibrahim sering bertanya kepada bapanya untuk bandar untuk menjual patung yang dibuat, tetapi dengan iman dan kepercayaan yang telah diilhamkan oleh Allah, beliau tidak sabar-sabar untuk barangan walaupun menjajakan mengejek ia menawarkan patung-patung ayahnya kepada bakal pembeli dengan kata-kata perkataan.

0 Response to "Cerita Nabi Ibrahim dan Mukjizat yang Diterima"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel